lisannekok.reismee.nl

April

Lieve allemaal,


De 150 dagen in het buitenland zijn gepasseerd (thanks mam & Lau). Wat een bijzondere maand heb ik achter de rug! Ik zal proberen om het kort te houden, maar ik denk dat dat nog een uitdaging gaat worden!



Op 5 april ontmoetten Laura, Arend en ik elkaar bij het vliegveld in Wellington. Nadat we even de Dutch Shop hebben bezocht zijn wij doorgereden naar een ander dorpje in de buurt van Martinborough, Greytown. Hier zou het zweefvliegen gaan plaatsvinden. Helaas kwamen wij net op het moment aan dat het zweefvliegtuig opgeborgen was. De eigenaar van de club vond dit vervelend en beloofde andere clubs op onze route te bellen met de vraag of wij de vluchten daar konden uitvoeren. Nadat wij bij de eigenaar thuis een biertje hadden gedronken, regelde hij dat wij een paar dagen later in Taupo konden gaan zweefvliegen.
Na het bezoek aan Greytown nog even teruggereden naar Martinborough om mijn koffer op te halen en de familie nog even gedag te zeggen. 's Avonds zijn wij met de camper op weg gegaan naar Palmerston North.


Palmerston North bestond alleen maar uit winkels, dus na deze snel bekeken te hebben zijn wij vertrokken naar Tongariro. In Tongariro hebben wij tijdens zonsondergang een mooie wandeling gemaakt die ons bracht naar watervallen.


De volgende ochtend hebben we ontspannen in thermal pools, waarna wij in de middag in Rotorua de 'Living Maori village' hebben bezocht. Een dorpje waarin alleen Maori's leven die een stukje Maori cultuur willen meegeven aan de bezoekers.


's Avonds na Rotorua zijn wij teruggereden naar Taupo en hebben daar overnacht op het terrein van de gliding club waar wij de volgende dag zouden gaan vliegen. Aangezien de eigenaar in de ochtend zelf nog met zijn kleindochter wilde vliegen, hebben wij in de tussentijd de huka falls en craters of the moon bezocht.
De zweefvlucht in de middag was fantastisch. Ik mocht (mee)vliegen met de eigenaar van de club. Door een ander vliegtuig werden wij omhoog getrokken. Daarna ging de eigenaar dan opzoek naar de juiste luchtstroom. Toen deze bereikt was mocht ik het stuur overnemen. Lastig was dat zeg! Het fijne was nog wel dat op dat moment de eigenaar begon te praten over het weer: 'Het is eigenlijk te slecht om te vliegen, en als we nu nog dichter bij de berg vliegen dan gaan we crashen'.. Top ;-) Na ruim een half uur gevlogen te hebben zijn wij geland en was het de beurt aan Arend om met een instructeur te gaan vliegen.


Na een hele dag gereden te hebben kwamen wij dan eindelijk aan in Paihia, Bay of Islands. Voor de donderdag hadden wij kaartjes gekocht om met een boot op zoek naar wilde dolfijnen te gaan en indien gevonden met hen te zwemmen. We hebben de dolfijnen gezien en we hebben met hen gezwommen! Wat was dat uniek zeg! En zo dichtbij dat ze kwamen!
Na het zwemmen met de dolfijnen zijn we doorgevaren naar één van de 144 eilanden, hebben daar gesnorkeld en gewandeld naar een uitzichtpunt.


Na de Bay of Islands zijn we teruggereden naar Auckland. In Auckland hebben wij niet zo veel boeiends gedaan, op de jetboat na. En op maandag kwam daar weer dat vreselijke moment.. afscheid nemen. Laura en Arend terug naar Amsterdam, ik naar Wellington..



Verder heb ik in april nog een paar andere dingen gedaan:


- Pasen is hier vreselijk commercieel. De kinderen kregen sinds februari al te horen dat als ze niet luisteren, de paashaas niet langs komt met de paaseieren. Op Eerste Paasdag werd om 08.00 uur al een zoektocht naar de chocolade eieren gehouden. Omdat ik toen nog lag te slapen hebben de kinderen alle eieren voor mij nog drie keer verstopt. Zelfs afgelopen week vond ik nog een paar eieren op mn kamer... 's Avonds hebben we uiteraard gebarbecued.
- Op Tweede Paasdag ben ik naar de westkust gereden om die te bekijken. Super mooi!
- Op Anzacday (nationale dodenherdenking van NZ en Australie) ben ik naar Wellington gereden want daar was Rosan (au pair met wie ik ben vertrokken vanuit NL) samen met haar moeder. Gezellig geluncht, veel geklest en nog even door Wellington gelopen.
- Ook Koningsdag werd hier in NZ gevierd. In Wellington met een borrel en in Auckland met een feest. Naar beide ben ik niet geweest :-) Ik heb wel bij de Nederlandse bakkerij in Masterton (45 min rijden) tompoucen gehaald.
- De laaste twee weken van april had Molly vakantie. Veel geknutseld, cake gebakken, geschminkt en playdates gehouden. Vandaag hebben wij de vakantie afgesloten door patat te eten in een restaurantje.



De vakantie met Laura en Arend heeft mij doen inzien dat acht maanden Nieuw-Zeeland toch ook een mooie periode is. Dat betekent nu dat Rosan en ik samen terugkomen naar Nederland. Op 22 juli vertrekken wij uit Auckland, zijn dan een paar dagen in Singapore en komen de 25e aan in Nederland.
In totaal hoef ik nu nog maar 9 weken te werken. Daarna ga ik bijna twee weken reizen over het zuidereiland met drie andere Nederlandse Au Pairs. Heel erg leuk!



Dit was het dan weer voor de maand april. Bedankt weer voor het lezen!


Veel liefs, Lisanne


P.s. ik zal proberen nog een paar foto's online te zetten. Mocht t niet lukken dan staan ze op Facebook.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!