lisannekok.reismee.nl

Nieuw-Zeeland komt steeds dichterbij!

Na afgelopen zomer de voorlichtingsbijeenkomst te hebben bezocht heb ik mij aangemeld voor het Au Pair-programma van Travel Active. Dit betekent dat ik een aanmeldingspakket heb gemaakt met o.a. referenties, foto’s, een VOG, een motivatiebrief etc.


Nadat TravelActive het pakket heeft ontvangen ben ik uitgenodigd voor de voorbereidingsworkshop (11-09-2013) in Venray en werd er een datum ingepland voor een interview om mijn Engels te testen.

Op 3 oktober kreeg ik een brief dat ik officieel geaccepteerd ben door zowel de organisatie in Nederland als in Nieuw-Zeeland. De zoektocht naar een match met een familie kon gaan beginnen. Drie dagen later kreeg ik een mailtje waarin stond:


‘Goed nieuws! Een mogelijke familie voor jou!’ Ik kreeg het familieprofiel doorgestuurd van een gezin uit Martinborough, op ruim een uur van Wellington. Het gezin bestaat uit vader, moeder, een meisje van 4,5 jaar en een jongen van 2 jaar.

Na twee skypegesprekken en een paar mailtjes kreeg ik het volgende berichtje binnen:

Hi Lisanne,


We have finished the process and you are our favourite! We would love you to be our au pair.

Sinds 16 oktober is er dus een match!

Momenteel zijn de tickets geregeld en heb ik mijn e-visum ontvangen. De laatste voorbereidingen worden nu getroffen zodat ik op 1 december richting Auckland kan vertrekken, waar ik op 3 december zal arriveren. Van 4 tot en met 6 december volg ik de Au Pair oriëntatie, waarbij onderwerpen aan bod komen zoals de Nieuw-Zeelandse cultuur, EHBO, theorielessen voor het autorijden etc.


Nadat de oriëntatie is afgerond vlieg ik vanuit Auckland naar Wellington waar ik opgehaald zal worden door de familie waarbij ik de komende zes maanden zal verblijven.

Ik kijk erg uit naar het avontuur in Nieuw-Zeeland. Het aftellen is nu echt begonnen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!