lisannekok.reismee.nl

Maart

Lieve allemaal,


Weer een nieuwe terugblik; ook maart is alweer voorbij. Met deze update wil ik even kort een paar mooie momenten delen.


Ik heb geprobeerd om deze maand wat wandelingen in de omgeving te maken, om toch iets meer van de natuur in de Wairarapa (de provincie waar ik woon) te zien. Twee keer heb ik de Rapaki Walking Track gedaan, waarbij er een super mooi uitzicht is over het dorp met daarbij alle wijngaarden. Daarnaast ook heel leuk om tijdens het klimmen en klauteren opeens tussen een kudde schapen terecht te komen.


In het weekend van 15 en 16 maart vond er een luchtballonnen festival plaats in deze omgeving. Op donderdag werd de school van Molly al bezocht door een luchtballonvaarder, maar door de harde wind konden de ballonnen jammer genoeg niet opstijgen. Op 15 maart was er meer geluk! Om half zeven ’s ochtends opgestaan om samen met de familie de ballonnen van dichtbij te kunnen bekijken. Doordat de vaarders meededen aan een competitie moesten zij vanuit de ballon, een kegel in een winkelwagentje gooien. Hierdoor kwamen de ballonnen erg laag over, wat zorgde voor een spectaculair gezicht.


Op 21 maart vertrokken Laura en Arend dan toch echt richting down under. Hoewel zij de 23e aankwamen in Auckland, heb ik ze de 25e hier in MB gezien. Hoe bizar maar hoe ongelofelijk dat ze hier down under zijn!! De ontmoeting verliep een beetje vaag; ik probeerde hen op te wachten bij het begin van het dorp. Terwijl ik in de auto zat te wachten werd ik opgebeld door mijn hostvader: ‘Lisan, waar ben je? Je familie is hier..’ Laura en Arend waren zelf opzoek gegaan naar t huis zodat ze mij konden verrassen. Ik heb nog nooit zo snel vanuit de hoofdstraat naar huis gereden ;-). Na flink wat tranen en omhelzingen hebben we met zn allen nog thee gedronken. Laura en Arend bleven gelukkig slapen waardoor we ook nog de volgende dag konden bijkletsen. Op de woensdagochtend hebben Laura, Arend, Mitch en ik nog even een rondje gemaakt door MB met de camper. Wat vonden de kinderen het prachtig om in zo’n bus te rijden! En wat is t gaaf om in zo’n bak te rijden. Dat belooft wat voor de komende vakantie. Het afscheid nemen ’s middags was wel even heftig. Maar ja, wetende dat er nog iets moois in het vooruitzicht is maakt een hoop goed! Mitch heeft t zo naar zn zin gehad met Laura en Arend dat hij wel met hen mee wilde op vakantie. Dezelfde middag vertelde hij dat hij ze toch wel miste.


In het laatste weekend van maart vroeg Molly of ze ’s avonds om 2100 uur sterren mocht kijken. Nadat Donella, Molly en ik op de bank hadden gekeken naar een al heel mooie sterrenhemel, vertelde Donella dat het rond 5.00 uur nog veel mooier is. Daarom maar besloten om de wekker om 02.00 uur te zetten zodat we en de mooie sterrenhemel nogmaals konden zien en ook daarna nog even konden slapen :-). Donella vertelde mij dat je op het zuidelijk halfrond andere sterrenstelsel ziet dan op het noordelijk halfrond. Toevallig is vorige week ook een foto op facebook geplaatst waarbij de sterrenhemel rondom Carterton/Greytown/Martinborough te zien is. Ik zal deze foto proberen te uploaden (mocht het lukken: de fotograaf beweert dat de foto niet bewerkt is).


Daarnaast hebben we op zaterdag nog een wandeling met de kinderen gemaakt, en heb ik zondag de Pinnacle walk gedaan. Gestart langs een kronkelend riviertje, lopend over de kiezelstenen om na een paar kilometer een flinke klim te maken richting een filmlocatie van Lord of the Rings: Return of the king.


Wat mij betreft waren dit de mooiste momenten van maart; met stip op nr 1 het weerzien met Laura en Arend. Voor april staat er ook iets op de planning, namelijk het meereizen met Laura en Arend voor ruim een week. Iets waar ik super naar uit kijk (ondanks dat Laura het voor elkaar heeft gekregen dat ik heb toegezegd dat het afwassen, bedden opmaken en de camper vegen mijn taken worden ;-))


Donella en Troy hebben een paar maanden geleden een waardebon voor 2 personen voor een zweefvlucht gewonnen. Aangezien ze zelf geen tijd hebben, mag ik de bon met Laura en/of Arend gebruiken. Het staat gepland voor a.s. zaterdag, maar uiteraard is dit afhankelijk van het weer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!