lisannekok.reismee.nl

Januari

Lieve allemaal,


Alweer 9 weken van huis weg. De tijd vliegt nog steeds.. echt niet normaal! Ondertussen is ook alweer de maand januari voorbij, terwijl het voelt alsof Oud & Nieuw vorige week heeft plaatsgevonden. Met dit berichtje wil ik jullie kort iets laten weten over wat ik heb meegemaakt in januari.


Op 2 januari ben ik met de familie en een vriendin van de familie naar de paardenraces in Featherston gegaan. Een dag in het teken van gokken, (on)geluk en gezelligheid. Het bleek vandaag dat mijn hostdad vroeger de eigenaar is geweest van een winnend racepaard in Australie. Daardoor probeerde hij mij te leren waar je rekening mee moet houden bij het uitkiezen van het paard waar je op gokt (ook al ging dit maar om een inzet van 2 dollar ;-)).


Heel leuk om met de hele familie op een kleedje in het gras te zitten en te wachten totdat een race gaat beginnen, en dan zien dat op het moment dat de paarden komen iedereen enthousiast naar het hek rent en vervolgens teleurgesteld terugkomt.


Op 12 januari kreeg ik opeens een mailtje van een andere Au Pair met een wel heel Nederlandse naam. Eindelijk een Dutchie erbij in Martinborough! Op zondagavond zijn wij wat gaan drinken in het dorp wat heel gezellig was. Wat fijn is het om weer de gelegenheid te hebben om Nederlands te praten, maar wel verwarrend hoor! De eerste keer dat Lobke Molly en Mitchell zag begon ik Engels te praten tegen Lobke en Nederlands tegen de kinderen haha.


Ondertussen zijn Lobke en ik uiteten gegaan, hebben een poging gedaan om naar ‘The Hobbit’ te kijken (nadat we 1 van de acteurs hadden ontmoet op de familiebbq bij Lobke, Mark Hadlow), hebben Wellington bezocht, playdates gehad met de kinderen en plannen gemaakt om weekendjes weg te gaan.


Gisterochtend (31 jan) werd ik opeens gebeld op mijn kiwi-mobiel en werd er in het Nederlands tegen mij gesproken. Het bleek dat de opa en oma van een gezin waarbij ik in Nederland elke week ging oppassen hier voor de deur stonden. Super leuk om hen hier te ontmoeten en de verhalen gehoord over wat zij tot nu toe beleefd hebben.


Verder was Januari vooral heel relaxt. Rustig aan gedaan, veel geknutseld met de kinderen, gezwommen met de kids en naar playcentre geweest. In februari wordt Molly 5 en gaat zij naar school, waardoor ik meer zal zorgen voor Mitch.


Voor februari staan de volgende dingen op de planning:


- Vandaag 1 feb: Martinborough Fair. Ik heb het idee dat het een beetje te vergelijken is met Koninginnedag in Nederland; mensen die hun eigen creaties proberen te verkopen. Heel het dorp was er afgelopen week vol van, en overal merkte je de voorbereidingen. Zelfs in Wellington hingen posters van de fair. Ik ben benieuwd J


- Morgen gaan Lobke en ik waarschijnlijk een dagje naar Palmerston North, op ongeveer 1,5 uur van hier.


- 6 februari gaan Lob en ik naar het strand waar mijn hostfamilie dan een paar dagen verblijft


- en 7 t/m 10 feb gaan Lob en ik naar Auckland! Heb er zo’n zin in! Leuk om Rosan en Celine (2 NLse Au Pairs) weer te zien.


- De 19e is Molly jarig en gaat zij voor het eerst naar school. In totaal zijn we al zes weken aan het aftellen naar haar verjaardag.


- En de 20 tm 24e komt Rosan naar Wellington/Martinborough, gaan we (Lob, Roos en ik) eerst een nacht slapen in Wellington bij de opa en oma van mijn hostfamily, misschien daarna een tweede nacht in wellington om op zaterdag een boottocht rond de zee bij wellington te maken (schijnt heel mooi te zijn), en vervolgens te vertrekken richting Martinborough.


En dan is februari zowat alweer voorbij.. Ik zal vanavond nog even wat foto’s proberen te uploaden op de site en mocht dat niet lukken zet ik ze wel op facebook.


Bedankt voor het lezen weer en tot de volgende keer!


Veel liefs, Lisanne



UPDATE:


Wat ik helemaal vergeten ben te schrijven is dat ik nu ondertussen twee aardbevingen heb meegemaakt. Een kleintje op 10 januari 's nachts waarbij ik in mn bed lag te schudden, maar de volgende ochtend geloofde de familie niet dat er een aardbeving was geweest, en moesten zij op de app kijken of er wel echt een aardbeving was geweest.


De tweede aardbeving heeft op Wellingtonday plaatsgevonden. Dit was eentje van 6.2 op de schaal van Richter. Deze vond overdag plaats op een moment dat ik alleen thuis was. Door de kracht van de aardbeving voelde ik het huis heen en weer rollen en werd ik licht duizelig. Gelukkig hadden wij hier geen schade, maar 30 km verderop waar het epicentrum lag zijn wel flinke scheuren in de weg. Op het vliegveld in Wellington in een adelaar naar beneden gevallen. Deze werd gebruikt ter promotie van de nieuwe Hobbit film.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!