lisannekok.reismee.nl

Februari

Lieve allemaal,


Weer een maand voorbij, dus tijd om een verhaaltje te schrijven over de belevenissen van afgelopen maand! Gelijk ook even gebruik maken van de gelegenheid om iedereen te bedanken voor de berichtjes, kaarten en de brief! Blijft leuk om zo af en toe wat uit Nederland te horen!


Op zowel 1 februari als gisteren (1 maart) vond de Martinborough Fair plaats. Overal kraampjes met eten (oa poffertjes!), kleding, sieraden, speelgoed etc. En zo veel mensen die hier naartoe zijn gekomen! Bizar om te zien dat het in Martinborough ook druk kan zijn ;-)
Na de fair op 1 feb ben ik samen met Lobke en twee Duitse Au Pairs gaan eten bij een restaurantje bij Lake Ferry zodat we de zonsondergang in NZ mee konden maken. Echt een prachtig gezicht!


De week erop hoefde ik maar drie dagen te werken ivm public holiday op donderdag. Een mooie gelegenheid om dus een weekend naar Auckland te gaan! Donderdag eerst een bergwandeling gemaakt en daarna mijn spullen ingepakt. Vrijdagavond vertrokken Lobke en ik naar het vliegveld. Om 23.00 kwamen wij aan in Auckland waarna wij met de bus naar het centrum zijn gereden om daar op zoek te gaan naar het hostel. Het meest ouderwetse hostel eenmaal gevonden, bleek dat wij een enorm chagrijnige vrouw op onze slaapzaal hadden liggen; niets was goed, de Kiwi’s waren maar racistisch en er was geen geschiedenis te vinden in Nieuw-Zeeland. Ik denk dat het goed was dat deze vrouw snel weer terug ging naar Schotland…


Op zaterdag had ik in Auckland afgesproken met Rosan, Sofie (Zweedse) en Celine. De meiden hebben mij het winkelgebied van Auckland Centrum laten zien, waarna wij met de bus naar het Auckland War Memorial Museum zijn gegaan. Hier hebben wij een Maori optreden bijgewoond, met onder andere de haka die voor ons werd gedanst. ’s Avonds met de meiden de dag afgesloten door naar een Italiaans restaurant te gaan aan de haven van Auckland, waarna ik bij Rosan in North Shore mocht blijven slapen. Op zondag ben ik met Sofie en Rosan naar een eiland in de buurt van Auckland gevaren. Voordat ik maandag terugvloog naar Wellington heb ik ’s ochtends een Nederlandse Au Pair ontmoet, gezellig koffie gedronken en gekletst, en daarna de Skytower bezocht.


Op 18 februari vond Molly’s Happy Schoolday plaats. Afscheid nemen van Kindy terwijl wordt gevierd dat ze nu oud genoeg is om naar school te gaan. Er werden veel liedjes gezongen, een portfolio werd door de docent besproken en uiteraard werd er ook getrakteerd.
De dag daarna was Molly dan eindelijk jarig. Zes weken aftellen naar deze datum is voor een bijna 5-jarige toch best lang ;-) ’s Ochtends hebben wij met zn allen pannenkoeken gegeten waarna Molly de cadeautjes mocht uitpakken. Ik had verwacht dat ze ontzettend verwend zou worden met dure cadeaus etc, maar deze verwachting bleek niet waar te zijn. De cadeautjes bestonden voornamelijk uit schoenen en sieraden.


In december hadden Rosan en ik gepland dat zij het laatste weekend van februari zou doorbrengen in Martinborough. Op donderdag heb ik haar opgehaald op het vliegveld, waarna wij naar het huis van de ouders van mijn hostmum zijn gereden. ’s Avonds uiteraard nacho’s gegeten in Wellington en vervolgens met de kabelbaan naar een uitzichtspunt gegaan om Wellington van bovenaf te bekijken. Op vrijdag hebben we gewinkeld in Wellington en zijn wij op de terugweg nog even naar The Dutch Shop geweest om een nieuwe voorraad Bastogne koeken en appeltaartmix in te slaan :-)


Deze zaterdag vond het kinderfeestje van Molly plaats. Leuk om ook hierin de verschillen mee te maken! Zo waren er ongeveer twintig kinderen uitgenodigd, bleven de meeste ouders ook hangen, kwamen de broertjes en zusjes ook langs, werden de cadeautjes op een grote hoop gegooid en pas later uitgepakt, en was het feestje om 12.00 alweer afgelopen.


Zaterdagmiddag zijn we met een aantal Au Pairs uit de omgeving + Rosan een wijnproeverij gaan doen en daarna nog een drankje/hapje in het dorp. Een erg gezellige dag, waarna we besloten hadden om ’s avonds in het dorp zelf uit te gaan. Na de cocktails/mocktail besloten wij om naar een andere tent door te gaan. Terwijl wij de straat van cafe nr 1 uit wilden rijden om naar cafe nr 2 te gaan, werden wij opgewacht door de politie. Blaastest… En dat terwijl in Martinborough maar 1 agent werkt die normaal gesproken maar een paar dagen per week op het politiebureau aanwezig is (lees: een klein huisje met daarin 1 kamer vrijgemaakt voor het kantoor). Op zondag zijn Rosan en ik naar Lake Ferry gereden om zeeleeuwen in het wild te zien.


Ondertussen ook nog gehoord dat Laura en Arend vliegtickets hebben geboekt om naar Nieuw-Zeeland te komen. Echt zo super vet! Nog een paar weken en dan zie ik hen hier aan de andere kant! Kijk er echt naar uit! Vandaag tijdens het facetimen besproken dat ik een paar dagen met ze mee ga rijden naar het noorden en naar de Bay of Islands. Verder is er in maart in de omgeving nog een luchtballonnenfestival van een paar dagen (de ballonnen landen hier zelfs in het dorp), komt de vorige Au Pair nog een keer op bezoek voordat ze teruggaat naar Duitsland en probeer ik nog twee dagen Auckland te regelen om Laura en Arend op het vliegveld te zien.


Ik ben nu alweer 92 dagen van huis, de tijd vliegt zo snel en ik heb het zo naar mijn zin dat ik er over nadenk om toch nog wat langer in NZ te blijven. De terugvlucht van 26 juni gaat in ieder geval uitgesteld worden (anders zou ik over twee weken al op de helft van mijn tijd in NZ zitten). Mocht ik besloten hebben tot wanneer ik wil blijven, dan laat ik het uiteraard even horen..

Voor nu vind ik het wel weer even genoeg tekst en ga ik nog even lekker buiten in de zon mijn boek uitlezen. Veel liefs weer vanuit NZ en bedankt voor het lezen van mijn verhaal!


Groetjes, Lisanne

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!