lisannekok.reismee.nl

Reis + Orientatie


Wow wat was mij dit toch een dag! Het begon vanochtend al voor vertrek; het vliegtuig had vertraging waardoor Rosan (diegene met wie ik samen reis) en ik pas om 18.00 uur zouden gaan vliegen in plaats van 14.40. Voordat wij op Schiphol aankwamen rond 11.30 uur was het niet duidelijk of wij wel onze aansluitende vlucht konden halen in Dubai. Bij het inchecken bleek dat onze vlucht was omgeboekt met als gevolg dat het niet mogelijk meer was om de vlucht van Singapore naar Auckland te halen. Best wel een gedoe moet ik eerlijk toegeven. Uiteindelijk heeft Emirates een hotelkamer geregeld in Dubai. Het vluchtschema is dus iets veranderd: we mogen nu ook nog naar Australiƫ: Sydney! (Ook al is het maar een stop van 1,5 uur, ik kan wel zeggen dat ik ook in Australiƫ bent geweest

Smile
)

Bij het schrijven van dit stukje ben ik met de A380 bijna in Dubai. Met muziekspelletjes en een leuke film is de 6,5 uur in het vliegtuig voorbijgevlogen! Ik kijk uit naar het bekijken van Dubai straks. Vanavond rond 22.00 uur vertrekken Rosan en ik weer naar Dubai Airport, waarna wij op weg gaan naar Singapore, Sydney en op 4 december aankomen op onze eindbestemming Auckland. De vluchttijden weten wij nog niet precies. Deze horen wij vanavond bij het inchecken. We weten daarom ook nog niet of wij de eerste dag van de oriƫntatie gaan halen.

Tot slot wil ik iedereen nog even bedanken voor alle lieve berichtjes, het meeleven en de cadeautjes. Ik zal m'n familie en vrienden zeker af en toe gaan missen, maar ik ga er van uit dat de komende periode bij de familie Hammond helemaal super gaat worden!

Veel liefs en welterusten voor nu!

2 december

Vanochtend bij aankomst in Dubai is gebleken dat het vluchtschema weer is veranderd. Wij zijn door Emirates overgeplaatst naar een vlucht die vertrekt vanuit Dubai, vervolgens even stopt in Sydney en daarna doorvliegt naar Auckland.
Alles bij elkaar hebben wij een stop van 24 uur in Dubai. Samen met Rosan en Mabinte (iemand die Rosan en ik op schiphol hebben ontmoet en wie dezelfde vlucht heeft als wij) de mogelijkheid gehad om een klein stukje van Dubai te bekijken. Per metro zijn wij vanaf het hotel vertrokken naar een centrale plaats in Dubai. Vervolgens zijn wij met een taxi de 'palmboom van Dubai' gaan bekijken. Wat een bizarre grote en luxe gebouwen kom je in deze stad tegen!
Nadat onze mini sightseeing was afgelopen zijn wij door de taxichauffeur afgezet bij de haven van Dubai. Op het moment dat wij de haven gingen bekijken bleek dat er een nationale feestdag aan de gang was. Vele straaljagers vlogen in formatie over de haven heen en creƫerden diverse vormen in de lucht.
Het was leuk om deze ervaring mee te kunnen maken! Nu nog snel even skypen met thuis en daarna proberen om nog wat uurtjes slaap te pakken. Morgen staat ons een lange reis van ongeveer 18 uur te wachten.

3+4 december

Op 3 december zijn wij met z'n drieƫn begonnen aan de reis naar Auckland. Ondanks dat het in het vliegtuig lastig is om te slapen, is de lange periode toch voorbijgevlogen! Op zich is het al een belevenis om met een A380 te vliegen, maar het entertainmentsysteem zorgt er zeker voor dat de tijd snel voorbijvliegt.
Door alle vertragingen zullen Rosan en ik de eerste dag van de oriƫntatie inderdaad missen. We hebben contact gehad met Dream Aupair, maar het was gelukkig allemaal geen probleem.


Nadat we met zā€™n drieĆ«n de strenge douane en paspoortcontrole zijn doorgekomen, zijn Rosan en ik op weg naar het hotel gegaan. Grappig is het om te merken dat terwijl je wordt vervoerd naar het hotel met de shuttlebus, je al bezig bent met het rijden aan de verkeerde kant van de weg. Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn als ik zelf ga rijden aan de linkerkant van de weg J


Na aankomst in het hotel hebben wij de andere 2 Au Pairs ontmoet en iemand die de oriƫntatie organiseert.


5 december


Na een lange nacht van ruim 12 uur zijn we weer klaar voor onze eerste echte oriĆ«ntatiedag. De ochtend begon met EHBO gericht op kinderen, daarna kregen wij theorieles over het autorijden in New Zealand en tot slot kwam een bankmedewerker om onze NZā€™se bankaccounts te regelen.


Morgen is de laatste dag van de oriƫntatie. Een trainer van Dream Aupair komt uitleg geven over de manier waarop je met kleine kinderen moet omgaan en hoe je hen kan verzorgen, wat je moet doen in noodgevallen etc.


Morgenavond om 18.55 vlieg ik door naar Wellington, waar ik zal worden opgehaald door de familie Hammond.


Veel liefs,


Lisanne


P.s. Iedereen die heeft bijgedragen aan het boek met kaartjes, brieven en tekeningen ontzettend bedankt! Echt zo super lief! Een heel waardevol cadeau!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!